Яндекс.Метрика


  

ВИПЛАТА ПЕНСІЇ ЗА ДОВІРЕНІСТЮ

Статтею 47 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” передбачено, що пенсія може виплачуватися за довіреністю, порядок оформлення і строк дії якої визначаються Законом. Виплата пенсії за довіреністю здійснюється протягом усього періоду дії довіреності за умови поновлення пенсіонером заяви про виплату пенсії за довіреністю через кожний рік дії такої довіреності.

Детальніше...

Стан пенсійної реформи у 2016 році

Кабінет Міністрів підготував проект нової пенсійної реформи, в рамках якої замість одного джерела фінансування пенсій повинні з'явитися три. Проект реформи складається з чотирьох законопроектів, а саме :  “Про запровадження накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування та єдиних принципів нарахування пенсій”, “Про внесення змін до Митного кодексу щодо призначення пенсій посадовим особам органів доходів і зборів за єдиними принципами”, “Про внесення змін до Податкового кодексу щодо призначення пенсій посадовим особам контролюючих органів за єдиними принципами”, “Про внесення зміни до Бюджетного кодексу щодо сплати страхових внесків до накопичувальної професійної пенсійної програми”  і включає кілька основних положень:

Детальніше...

ОСОБЛИВОСТІ ПРИЗНАЧЕННЯ ПЕНСІЙ ВОДІЯМ МІСЬКОГО ПАСАЖИРСЬКОГО ТРАНСПОРТУ

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» № 213-8 від 02.03.2015, який набрав чинності з 1 квітня 2015 року, внесено зміни у Закон України «Про пенсійне забезпечення» (далі - Закон) в частині призначення пенсій на пільгових умовах.

Детальніше...

ЗМІНИ ДО ТРУДОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА У 2016 РОЦІ

Україна на шляху реформ. У 2016 році відбудеться реформування багатьох галузей, в тому числі у трудовому законодавстві. Важко у це повірити, але основний законодавчий акт в трудовому законодавстві Кодекс Законів про працю залишився ще з далекого 1971 року. Норми цього Закону вже застарілі і виникла гостра необхідність прийняття нового Трудового Кодексу, пристосованого до сучасного суспільства.

Верховній Раді 8-го скликання вдалося зробити те, чого не змогли зробити їхні попередники протягом майже 15 років. Після тривалих дискусій парламентарії прийняли в першому читанні нову редакцію Трудового кодексу України. Відповідне рішення підтримало 258 народних депутатів.

Детальніше...

КРОКИ В НАПРЯМКУ ЛЕГАЛІЗАЦІЇ ТРУДОВИХ ВІДНОСИН

З 1 січня 2016 року набрали чинності зміни до Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування”, внесені Законом України від 24.12.2015 № 909-VIII  “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році”, а саме  в частині визначення кола платників єдиного соціального внеску та тарифу нарахування єдиного соціального внеску.

По-перше, встановлена єдина ставка єдиного соціального внеску (далі – ЄСВ) у частині нарахувань у розмірі 22 % незалежно від класу професійного ризику та виду доходу. По-друге, скасували ЄСВ у частині утримань. По-третє, у законі залишається вимога про сплату ЄСВ з бази не менше мінімальної заробітної плати.

Звертаємо увагу, що незважаючи на скасування утримань, працівники продовжують залишатися застрахованими особами. Адже за них сплачує ЄСВ роботодавець. Тому, як і раніше, період перебування у трудових відносинах, за який сплачено ЄСВ, включається до страхового стажу, і працівники мають право на матеріальне забезпечення із соціальних фондів.

Отже, зменшення навантаження на фонд оплати праці створює сприятливі умови для легалізації трудових відносин та підвищення заробітної плати працівникам.

 

Начальник відділу контрольно-перевірочної роботи

управлiння Пенсiйного фонду України в мiстi Херсонi

Юлія Павловна Караулова

ЗМІНИ У ПЕНСІЙНОМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННІ З 01 СІЧНЯ 2016 РОКУ

У  2016 році  соціальну сферу країни чекає низка нововведень та змін.

З 01.01.2016 набрали чинності закони України “Про Державний бюджет України на 2016 рік” від 25.12.2015 № 928 -VIII, “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році” від 24.12.2015 № 909 -VIII, “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 24.12.2015 № 911-VIII, якими врегульовано питання пенсійного забезпечення у 2016 році.

Законом України “Про Державний бюджет України на 2016 рік” передбачено підвищення мінімальних соціальних  стандартів двічі на рік: у травні та в грудні.

Детальніше...

Зміни в пенсійному забезпеченні державних службовців

30 квітня 2015 року Кабінетом Міністрів України внесено до Верховної Ради України проект Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування та єдиних принципів нарахування пенсій”, який передбачає комплексну реформу системи пенсійного забезпечення в Україні.

          Зазначений Закон є основним законодавчим актом комплексної реформи системи пенсійного забезпечення, яка передбачає:

          - призначення всіх видів пенсій за нормами єдиного закону та скасування спеціальних пенсій (за винятком військових);

          - звільнення солідарної системи від  невластивих їй  виплат;

          - запровадження накопичувальної системи пенсійного забезпечення;

          - запровадження професійної пенсійної системи для окремих категорій громадян;

          - розвиток недержавного пенсійного страхування.

          Все це дозволить збудувати стабільну багаторівневу пенсійну систему, що надасть змогу отримувати пенсії з трьох різних джерел: із солідарної системи, накопичувальної системи та системи недержавного пенсійного забезпечення.       Так, з 1 січня 2016 року пенсійне забезпечення державних службовців, журналістів державних або комунальних засобів масової інформації, наукових (науково-педагогічних) працівників, народних депутатів України, посадових осіб місцевого самоврядування, працівників дипломатичної служби, членів Кабінету Міністрів України, прокурорів, суддів здійснюється на загальних умовах.

          Зміни також торкнуться ставки єдиного внеску, а саме державні службовці, працівники органів місцевого самоврядування, митники, податківці, прокурори, судді, наукові працівники будуть сплачувати підвищену ставку внеску 2,5 % до накопичувального пенсійного фонду для створення професійної пенсійної системи.

          За сплату державними службовцями підвищеної ставки єдиного внеску(2,5 %) передбачається виплачувати при виході на пенсію за віком разову компенсацію за стаж державної служби не менше 10 років, наявний у особи на 1 січня 2016 року, в таких розмірах:

- від 10 до 15 років – 10 прожиткових мінімумів для працездатних осіб;

- від 15 до 20 років - 15 прожиткових мінімумів для працездатних осіб;

- понад 20 років – 20 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

 

 

Головний спеціаліст-юрисконсульт

управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні

Валерій Павлович Татарин

 

Як здійснити доплату до мінімального внеску

  З тих пір як обов’язковою умовою для призначення пенсійних виплат стала наявність страхового стажу за умови сплати страхових внесків і при цьому на даний час мінімальних стаж зріс, питання добровільної участі (у тому числі доплати) у пенсійному страхуванні набирає актуальності.

Відповідно до ст. 24 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”  страховий стаж - період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Страховий стаж обчислюється в місяцях. Неповний місяць роботи, якщо застрахована особа офіційно працювала, зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови, що сума сплачених за цей місяць страхових внесків є не меншою, ніж мінімальний страховий внесок.

Мінімальний страховий внесок - сума коштів, що визначається розрахунково як добуток розміру мінімальної заробітної плати і розміру страхового або єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, встановлених законом, на місяць, за який нараховується заробітна плата.

Детальніше...

ПРО ЗАРАХУВАННЯ СТРАХОВОГО СТАЖУ ЗГІДНО З УГОДОЮ МІЖ УКРАЇНОЮ ТА ПОРТУГАЛЬСЬКОЮ РЕСПУБЛІКОЮ ТРИВАЛІСТЬ ЯКОГО СТАНОВИТЬ МЕНШЕ ОДНОГО РОКУ

Пунктом 4 статті 16 Угоди між Україною та Португальською Республікою про соціальне забезпечення визначено, що у разі якщо загальна тривалість страхового стажу, набутого за законодавством однієї з Договірних Держав, менша одного року і якщо за цим законодавством не було набуто права на пенсію виключно на основі цього стажу, компетентна інституція відповідної Договірної Держави не зобов’язана надавати допомогу за згаданий стаж.

Згідно з пунктом 5 статті 16 зазначений страховий стаж ураховується компетентною інституцією іншої Договірної Держави так, ніби його набуто за її законодавством.

Таким чином, якщо за період страхового стажу, що становить менше одного року, права на пенсію в Португалії не виникає, цей період буде враховано до українського страхового стажу при призначенні пенсії в Україні.

квітня 2018
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30